söndag 24 oktober 2010

Halla!

Långt mellan gångerna nu, men vet inte riktigt vad jag ska blogga om.
Såhär kommer ett värdelöst inlägg. Enjoy!

Idag gikk jag o mamma runt i Majorstuen, jag skulle säga detta:
"blabla föra över Pengar till Sverige blabla"
Men jag sa: "blabla föra över Sengar till Perige blabla".
Det tyckte jag o mamma var väääldigt roligt, men såhär i efterkant kanske det inte va så roligt?? ;)

En annan rolig sak jag har varit med om var förra lördagen.
Vi skulle åka taxi från Horgans till Yatzi, följande konversation inträffar:
Jag: Idag är det min bursdag
Taxichaffis: Jahaaa, gratulerar!
Jag: I Sverige om man fyller år får man åka gratis taxi
Taxichaffis: Jaha, men detta är inte Sverige

Några sekunder senare:
Jag: Jag fick en bil av min pappa i bursdagspresent!
Taxichaffis: Jahaaa, vad kul (..eller nått sånt..)
Jag: Men jag har tyvärr inte körkort
Taxichaffis: HAHAHAHAHA.
Alla andra: HAHAHAHAHA

Slut på det roliga, och nej, jag fick ingen bil på min bursdag, som ju var i februari och ja, jag har körkortet. Bara tulla litt :)

Nu ska jag joina mamma i soffan! :) God Kväll!

3 kommentarer:

c2 sa...

tillägg
taxichaffisen "ni får inte åka gratis men jag kan stoppa taxa metern"

Anonym sa...

haha bloggen alltså ;) //vickan

c2 sa...

haha ja hade faktiskt inte sett filmen. den funkade inte sist ja va inne. mogen film! hahah