söndag 12 december 2010

Tredje advent!

Ja, så har det redan hunnit bli tredje advent, mindre än 2 veckor kvar till julafton nu :)

Tenn lys är en av mina norska favorit-julsånger, vet inte om den finns i Sverige heller? Men såhär går iaf den tredje versen:

Tenn lys! Tre lys skal flamme for alle som må slåss.
For rettferd og for frihet. De trenger hjelp fra oss.
Må ingen miste motet før alle folk er ett.
Tenn lys for dem som kjemper for frihet og for rett.

Julkorten är skrivna, julklapparna är nästan klara, pepparkakorna fixar vi på lördag! ;) Skönnn...t!

I tisdags var jag faktiskt hemma från jobbet, har haft så ont i halsen och varit riktigt förkykld hela veckan. Skulle nog stannat hemma fler dagar, men jag är inte en sån som kan vara hemma från jobbet hur länge som helst, så ja..dum som jag är så har jag tränat i veckan också. Är med i en tävling där man måste träna minst 2 ggr per vecka i 12 veckor..är inne på min sista vecka nu, så jag bara måste dit, fast jag inte orkar nått och att jag vet att det är väldigt dumt att träna...men jag vill ha min premie, så senare idag blir det att pallra sig dit, fast jag hellre skulle stannat hemma o sett film ;)

Ibland har man tur, igår hittade jag en klänning som skrek efter mig, var bara tvungen att ha den, tyckte 400 kr kanske var lite väl dyrt för den, men den var så fin, så när jag kom till kassan var det visst halva priset på den :) Då blev jag glad och det gjorde min dag!

Avslutar med en film, från julen 09 tror jag!

Ha det!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Hahahah ;)