tisdag 30 september 2008

Hej!

Ja, idag har jag bokat resan hem över jul. Tur och retur. Var inte säker på om jag skulle tillbaka. Men det ska jag. Inte för att jag vill, mer för att jag måste. Lättare att få jobb här, men vet inte hur länge jag stannar, en dag, en vecka, fram till sommaren? Fortsätter nog inte på dagiset efter jul, så jag måste söka nya jobb. Alltid lika jobbigt. Suck.
Åker flyg från Götet. Blev billigare faktiskt, ganska konstigt, en bussresa till Gbg från Oslo kostar ca 175 kr, medans en bussresa från Bekkestua-Gardemoen kostar 195 NOK. Crazy. Norge är ett dyrt land, och de tar alla mina pengar! Dumma skatt! Skattar mindre i Sverige, bläblä.
Fick förresten ett brev från Skattekontoret adresserat till min adress som jag hade här förra året. Vilket betydde att jag gjorde ett besök hos min gamla aupairfamilj i lördags, för att hämta brevet o äta våfflor. Det var mysigt. I brevet stod det vad jag tjänat i Sverige hittils 2008, 0 kr. Värt att skicka ut ett sånt brev? Niet.

Idag på jobbet, var våran "köksassistent" borta, firade ramadan eller nått sånt, iaf, så fick jag stå i köket o laga mat till de små. Vilket resulterade i att jag skar bort ungefär halva tummen med en osthyvel. Jag är inte bra på kök, kanske tur att jag inte jobbar som det längre! Men småfrallorna vi bakade blev väldigt goda, som vanligt ;)

Igår var jag och Victora på fotboll. Stabekk vann, Daniel Nannskog gjorde 2 mål och David Andersson 1, sen en islänning 1 mål.
Ganska roligt, vi satt ganska nära planen så ibland kunde man höra Daniel skrika på sina medspelare, på skånska. HAHA, alltid lika roligt att höra skånska ;)
Jag fick en present av V, en fotbollströja som Marta signerat. Det var snällt, jag blev glad :)
Kallt var det igår på matchen, så jag hade tagit med mig fingervantar, otur för mig att det var hål i alla fingrar förutom 2. Haha, kanske dags att börja använda de jag fick av mamma i mars, har sparat dom, men nu ska dom fram.

På tal om mamma, hon och pappa kommer hit på fredag-söndag. Det blir skoj! De ska ta med sig svenska tidningar och bra filmer! Och mamma har lagat mat till moi! Yes!
:D

Oj, känner att jag svamlar. Avslutar med den snyggaste bilden av mig, ever!
Tjaoo!

1 kommentar:

Anonym sa...

där har du lärarlooken :P