söndag 5 maj 2013

5 maj!

I fredags var jag och hälsade på mitt nya jobb! För jag ska börja på ett nytt jobb från Augusti! :)
Det är såklart barnehage det med, inom samma bedrift, så helt nytt blir det ju inte. Plus att jag känner chefen där ganska bra, så det blir bra, tror jag. Men det är en stor barnehage, 150 barn! Hjälp.

När jag kom hem från jobbet i fredags så hade jag bestämt mig för att jag skulle ut och springa 15 km..sagt och gjort, var inte hemma förrän halv sju, började väl springa kring sju!
När jag sprungit 10 km kände jag att det började göra ont i min högerfot, men tänkte inte mycket mer på det. Klarade av att springa 15 km iaf, 11 minuter bättre än när jag sprang det för 2 månader sen :D
Men igår när jag vaknade upp kunde jag inte gå på min högerfot..ajajaj, det gjorde så ont..idag är det lite bättre, men jag fick avstå morgonens step på SATS och istället vara hemma..blää, gillar inte att stå över träningar, så imorrn ska jag träna ändå!
Men på lördag ska jag egentligen springa en etapp på Holmenkollstafetten, men den ska jag försöka byta bort..är bara 1.8 km på asfalt, men kommer säkert bara skada mig, vill vara helt i toppform till den 18 maj!
Bara 13 dagar kvar nu!!

Nej, nu ska jag laga mig lite lunch! :)


1 kommentar:

Sofia sa...

Åh men varsågod, det var så lite ;-) Hoppas det blir bättre med foten! Kram