tisdag 12 februari 2008

Bra titel?

Hmm, har inte fått någon bra start på veckan. Först inbrottet och sen idag fick jag veta att jag är anmäld till inkasso! Varför? Jo för att jag blev tillsagd att hyran för februari skulle betalas den sista februari, men näe det var den sista januari den skulle betalas. Tack för den. Ska man inte få varningar innan man blir sänd till inkasso? Fan alltså. Så jag ringde min kära mor och grät, men hon sa att det inte var någon fara. Så jag litar på hon. Men han på föreningen sa att jag har en prick nu i en 3 år. Men jag ska till föreningen o snakke med dom imorrn. Jaja, hyran är betald nu iaf, tur att jag varit snål denna månad.

Sen det där om inbrottet, inga lås var uppbrutna, så det måste ha varit någon med nyckel in till lägenheten som brutit sig in. Och eftersom det var nån med nyckel som tagit sig in kan vi ju inte anmäla till polisen eftersom det inte var ngt inbrott. Typ. Scary. Tydligen så kan det vara så att folk som bott här innan inte lämnat tillbaka sina nycklar. Vilket betyder att i princip vem som helst har tillgång till våran lägenhet, och vårat rum. Känns tryggt. Or not.

Det är som att jag inte ska vara här, allt går emot mig. Men jag ska inte ge upp än!!

Jag o Carro har iaf fått med några av killarna i vårat DH tittande. Igår var vi 6 stycken som satt o kollade! :) Och vi bjöd på glass så den tog slut. Buhuuu!

Nästa fredag blir det Göteborg med Emma. Vi ska festa och shoppa. Och äta på restaurang sammen med faster :)

1 kommentar:

Anonym sa...

konstigt man brukar inte få någon anmärkning förän de gått till kronofogden! så är du helt säker på att dom inte "hotade" med betalningsanmärkning... inkasso brukar (iaf i detta land ;) ) bara försöka få in pengar med att hota om att skicka in till kronofogden och ta typ 50:- mer i varje faktura dom skickar ut. tycker du ska kolla upp de där så ska du se att du har nog ingen anmärkning trotsallt :)