tisdag 11 augusti 2009

Blixtrar o dunder!

Inatt vid tre så vaknade jag av världens åskoväder. Det var så läskigt, ovädret var rakt ovanför huset kändes det som o ett tag tänkte jag att nu är det kört. Men 50 minuter senare så försvann det och när jag vaknade imorse var det strålande sol :)

Har haft en riktigt rolig helg med besök av Emma och fest i Torshov!
Vi bildade ett fotbollslag under lördagskvällen GAIK (den som gissar rätt på vad det står för får 50 öre nästa gång vi träffs!), jag hade förhoppningar om att bli lagkapten, men tydligen så har Vickan blivit det utan min vetskap och det gör ont i själen när jag tänker på det. Får satsa på att göra bra ifrån mig under matcherna så kanske kanske kan jag bli vice lagkapten iaf?

Kristine har kommit tillbaka till jobbet för 3 dagar, och det är skönt att ha nån som kan rutinerna o inte behöver fråga om allt :)
Det går bättre o bättre med de små på mitt team, jag diggar att barn börjar gråta när jag går därifrån, måste ju betyda att dom gillar mig? :P Haha. Näe jag tar tillbaka det, skulle göra allt för att få jobba en hel dag utan att höra barn som skriker o gråter. Soooon I hope!!

Imorrn är sista arbetsdagen för i veckan, på torsdag morron drar vi till Tönsberg, ska bo på hotell o kose oss, o jobba lite såklart, seminarium hela torsdagen och fredagen, jag ska satsa på att vara bakfull på fredagen. Höhö.

Dagen grattis:
*C2 o Martin som fick ny lgh igår! Goodbye till krångligheterna att ta sig ut till er, speciellt på kvällarna ;P
*Prinsessan Madelene o hennes Jonas som förlovade sig idag! Congratulations! Blir det alltså 2 bröllop nästa år??






4 kommentarer:

carro sa...

magiska under... lalala...

ja nu blir de partaj i lilleström!!
vii sa bara bygga ihop ett litet kök först och måla lite. sen e vi redo=) låter som ni får en koselig helg... vi åker till sverige och äter kräftor=)
Vi ses snart igen C1!! kram!!

ulrpet sa...

gamla aupairers idrottsklubb!

Amanda sa...

det är bara bra med mig. har ju tagit ett litet uppehåll i studierna jag med. hur länge till ska du stanna i norge?

Sofia* sa...

Ja, det är nog bland det mest användbara han fått! Lyckades tyvärr koka sönder den andra, men den här används som sagt flitigt! :-)