söndag 13 december 2009

Lucia!

Idag är det Lucia, om någon av er missat det :) Om några timmar så åker alla vi i kollektivet in till Oslo och Svenska Kyrkan, för att se på det traditionella svenska Luciatåget! Det blir mysigt, speciellt för Iris, som är från Tyskland o inte vet vad Lucia är :)
Jag var där förra året, och det var helt magiskt!! :)

Idag har jag och Frida spenderat 4!!!! timmar med att städa köket, vilket pärs! Men det tog så lång tid för att varmvattnet tog slut, så vi tog en liiiten paus ;)
Nu är det då rent och fint där :)

Lite Sunes jul har vi hunnit med idag också, gillar Sunes pappa, visste inte att det var Peter Haber!!

Mina sista dagar innan hemresan ser ut såhär:
Måndag: Lucia på dagiset. Barnvakt på kvällen, sover över.
Tisdag: Ska börja städa rummet, packa väskan osv.
Onsdag: Träningsvägledning, träna, Bonde söker fru-finalen!
Torsdag: Nisse-fest på dagiset. Barnvakt.
Fredag: Astrid Lindgrens jul med Hanna och Frida. Packa det sista
Lördag: HEM :) Flyget går 09.00 tror jag det var, så åker väl härifrån kring sex-sju tiden :)

Det var min vecka, hoppas den går fort!!



Gissa låten som spelas ;)

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Hoppas också att den går fort! :)

Elina sa...

Hej hopp! :)
Förlåt att jag är så seg på att svara, måste lära mig att svara direkt jag läser kommentarerna :)

Vad kul att du snart kommer hem!! :D Vad tror du om att ses nån gång efter den 21/12? (Vi ska bort nu i helgen och på måndag ska jag till tandläkaren.) Så vi kan väl ses nån gång antingen dagarna före jul, eller mellandagarna om du tycker att det passar bättre då? För oss spelar det nog inte så stor roll än, har inte hunnit så långt i planeringen.

Ha en fin onsdag! Kram

Pernilla sa...

jag längtar!!! Vi ska fara snart, :D det blir goy!