torsdag 13 december 2007

13 december!

Idag har det hänt grejer!
Imorse åkte jag och Carro in till Oslo för att kolla in svenska föreningen, vi var båda säkra på att adressen var Storgata 4, så när vi hade letat upp den såg det välidgt konstigt ut, ingen sv.förening utan ett företag som hette NILF..jaha tänkte vi och gick in, ganska snabbt insåg vi att det var fel, NILF är typ ett jordbruksförbund eller nått..haha! Så vi gick till centralen och satte oss vid en dator och letade reda på rätta adressen, Storgata 34, nästan rätt ;) Så vi gick dit och snackade lite me killen i receptionen, går allt som det ska har vi nog ett dubbelrum där imorrn, men som sagt, ingenting har gått som jag velat den sista tiden, så ta inte ut ngt i förskott!
Ikväll var jag även och kollade på en lägenhet i St.hanshaugen. Och oh my, vad den var fin, väldigt modern och fräsch, radio i duschen! MEN rummet jag skulle dela med en tjej var väääldigt litet, mitt rum i Ånäset kanske är dubbel så stort. Så det blir nog ett nej. Men skulle det inte bli nån Sv.förening så har jag ett alternativ! Men ändå känns sv.föreningen som det bästa alternativet, även om jag har hört att det är ofräscht och högljutt o sånt. Men jag är här för att jobba! Så förhoppningsvis kommer jag typ bara sova där!

Sen idag så sa H att hon fått ett samtal från barnehagen, dom ville ha referenser, och hon sa att hon bara hade positiva och bra saker att säga om mig, så det känns skönt att höra. Även om A idag sa att jag var sur mest hela tiden! Men det är jag bara när ingen av dom lyssnar på mig ;)

Imorrn blir det som sagt sv.föreningen, och förhoppningsvis kontraktskrivning. Vi måste bara veta om det finns internet där, annars går det inte ;)
Sen på kvällen ska jag hitta på nått roligt med Emma :)

På lördag ska jag till Sandvika, shoppa det sista innan min resa hem!

Btw är 1250 kr dyrt för en klippning? Jag såg att på blablabla i Ume kostar det så mkt för klippning och färgning av hår. Tyckte det lät dyrt, men det kanske inte är så dyrt?

Btw igen, har totalt missat att det är Lucia idag, vi skulle ju se svenska luciatåget i sv.kyrkan, men det är så populärt här att alla 4 föreställningar var slutsålda :(

Nu ska jag äta en clementin och se på TV!

See ya, wouldn't wanna be ya!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker att det är väldigt dyrt... Om du bara ska klippa dig alltså, om du ska färga o slinga o ha dig, så är det väl ett rätt okej pris. ;)