söndag 13 september 2009

Söndag!

Ahh, söndag idag, och för en gångs skull har jag vaknat upp pigg på en söndag. När skedde det senast?

Helgen har varit fullspäckad med roligheter.
Började i fredags då jag som sagt var barnvakt. Gick väldigt bra, koste meg med popcorn, nötter och frukt och Idol medans barnen sov sött. Kom hem vid två på natten, somnade direkt huvudet träffade kudden ;)

På lördagen var det upp tidigt, iväg på en hel dag på Tusenfryd. Det var göy, morsomt och skoj! Väldigt stolt av mig själv att jag vågade åka Speedmonster och Spinspider. Jag trodde jag skulle dö när jag åkte Speedmonster första gången, skrek av fasa hela resan. Haha, men mina medresenärer fick sig ett gott skratt iaf ;) Det var helt klart den roligaste attraktionen och åkte den en gång till direkt efter :D
Sen på kvällen var det fest hos Öjje, som vanligt :) Blev en väldigt lugn tillställning, som slutade lite tråkigt då Lina gjorde illa foten och fick åka till sjukhuset, 2 veckor på kryckor blir det! Krya på dig :)

Idag så har jag inte gjort mkt, tog en prommis med Frida till Joker och handlade lite mat. Joker är en av få affärer som har öppet på söndagar i Norge. Det sker inte mkt på söndagar i detta land.
Jag, Hanna och Frida har bakat en morotskaka som vi ska smälla i oss samtidigt som vi ser en film. Tror det blir "Amalie från Montmarte" idag, vet inte hur den stavas så jag gissade mig fram ;)

Imorrn är det måndag igen, hoppas veckan går fort för på fredag åker jag till Göteborg :)

Hejsvejs!

2 kommentarer:

Sofia* sa...

Så kul med karuseller! Var år och dar sedan man åkte någon sist :-( Hoppas vi kan ses snart!

carro sa...

MEHHHH hur fan kunde du vakna upp pigg?!?!