söndag 11 oktober 2009

Söndag!

Ett stort GRATTIS till Elina och Calle som fick en liten dotter den 9/10!
Samma dag som en annan liten krabat blev ett år ;)

Har haft ett väldigt trevligt besök av Vbm :)

På fredagen lagade vi väldigt god linssoppa, med gott bröd till. Vi såg Idol och poppade popcorn. :)
Efter en sömnlös natt för min del, en viss person snarkade ;), så steg vi upp tidigt på lördagen, lagade god frukost och drog in till byen. Fram-museet var vårat mål. Moster ville se lite av Oslo, så vi hoppade av i Majorstuen, tog trikk till Aker Brygge, gick till national och tog buss därifrån till Bygdöy. Jag var på Fram-museet förra året med min bror, men det var lika intressant att gå dit igen, en del nya utställningar hade kommit fram :)
Sen tog vi båten tillbaka till Aker Brygge, och t-bane till Jernbanetorget där vi gick till Oslo City och åt baguett på Bit. Sen blev det lite fönstershopping, eller ne, jag köpte Green Days senaste skiva, så den spelas flitigt i min Mp3 nu, ska ju lära mig alla sånger till imorrn! ;)
Efter att jag lämnat moster vid bussen mötte jag upp Frida och vi shoppade lite inför middagen, tacos :)

Jag somnade på t-banen hem, inte första gången det sker :P
Sen lagade vi tacos och gjorde oss iordning inför festen hos LinnMerete o co!
Vi drog in til byen, de bor väldigt centralt, så det är bra :)
Inte världens bästa fest, vi lyssnade på trance musik större delen av kvällen, men jag fick bränna en egen skiva tillslut, så jag fick höra min Rybak-favorit ;) Men det dröjde inte länge innan nån kastade ut skivan från fönstret :( Men det var en snäll själ som hämtade den igen :D

Vi drog till ett stället jag aldrig varit på förut, Z-club. Ett helt okej stället, stort och många dansgolv med olika musikstilar!
Vid halv tre kände jag att det var dags att åka hem, så jag drog med mig Frida till bussen, trodde vi, men när vi nästan var framme ringde Öjje o frågade om vi inte skulle komma till Andys, sagt och gjort, vi gick dit, och hann vara där 10 min innan det stängde :P Haha. Vääärt.
Sen blev det nattamat, väntan på buss, och när Öjje hoppat av vid Lysaker, lyckades både jag och Frida somna. Så vi sov och sov, missade våran hållplats med råge, jag vaknade av att äcklet till busschaufför stod och strök mig på kinden, usch! Det var bara att springa ut från bussen.
Tog ett tag för oss att lista ut vars vi var, men efter ett samtal till Öjje lyckades jag klura ut vars vi var.
Såå, det fick bli en 40 min promenad hem klockan fem på morgonen ;)

Hem, sova, vakna halv ett, och nu sitter jag här med Green Day i mina lurar och undrar varför man alltid mår så dåligt på söndagar när man festat??

IMORRN ÄR DET GREENDAY!!! Jag är pepp! :D







1 kommentar:

Pernilla sa...

Vilken fin mössa du har! ;)

Ewwww, busschauffören, ewww!