onsdag 23 januari 2008

Gratis är gott!

Ja, dags för att vara lite positiv nu då!
Igår var min blivande rumskompis här och kollade in placet. Vi skrattade mest åt hur misslyckade vi är. Får inga pengar. LOL. Men det kändes bra, kommer nog bli nice att bo ihop. Är ju bara i 2 månader så! Han på kontoret tyckte det var coolt att vi båda heter Caroline. Tycker jag med ;D
Sen i veckan har det varit tyst på natten här, så jag kan sova nu ;) Hoppas det håller i sig. Iofs så ska vi ju bara bo här till april. Hjälp, kom på att jag måste ju börja söka nytt boende nu. SUCK.

Haha, jag trodde mackorna vi fick på jobbet var gratis så jag har ju ätit massor. Sen fick jag veta att det kostar 200 kr i månaden. Ooops.
På tal om jobbet, det har varit en bra vecka, många sjuka barn, så det har varit lugnt. Igår gick jag o Maria på tur med några av barnen. Vi kollade på hästar. Dom var söta!
Sen har jag kommit in i arbetet mer o mer. Jag är numera expert på att skifta blöjer!
Och på att prata norska. T.om hon som är svenska på jobbet trodde jag var norsk. Haha. Stolt är jag!
Jag har inte fått mitt skattekort, skulle ha fått det i måndags. Jag måste ringa dom, får jag inte det innan fredag blir det 50% skatt. Jag lovar det är nått fel, typ att jag glömt fylla i nått fält eller så. Bläsch. Min mage gör ont bara jag tänker på hur mkt pengar som försvinner.Inte nice för en som tjänar minimalt me pengar. Men jag borde få igen dom sen va? På deklarationen?


Snart ska jag dra iväg till Svenska kyrkan o träffa alla mina kompisar. Jo jag har faktiskt kompisar! Förvånande va?
Vi ska baka tårtor ikväll, gött. Hoppas det är gratis. Haha!

Mitt favorituttryck numera är: Gratis är gott o är det inte gott så är det iaf gratis! De ni!

Btw, RIP Heath Ledger. Tragiskt som fan.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Orka ta "Gratis är gott..." från våran morfar :(