fredag 18 januari 2008

Same shit!

Hej igen!
Dags för en liten uppdatering kanske?
Sen sist har jag blivit ovän med några i mitt kollektiv, jag har blivit förkyld och ännu mer trött, men jag har börjat gilla mitt jobb o mina söta barn mer och mer.
Jag har som sagt blivit ovän med några här. Det är med tjejerna som alltid för sånt väsen. Bläsch. I torsdagskväll blev jag så jävla less på dom, klockan var väl 22.30 kanske och jag skulle upp 5.30, dom spelade hög musik så jag knackade på och sa till dom att från klockan 22 fick ingen musik spelas. Dom svarade med att dom inte hade nån klocka, men sänkte iaf musiken, till klockan tolv när dom höjde den på högsta volym. Som för att håna mig eller nått. Och nu pratar vi inte, eller vi gjorde ju inte det innan heller, men vi hejade iaf och det gör vi inte nu! Fortsätter det såhär kommer jag inte orka mer. Jag har ont i magen varje gång jag slutat jobba för då vet jag att jag kommer hit och inte kommer att kunna somna. Har inte sovit en hel natt utan att jag vaknat. Hoppas det blir bättre sen. Och snart så kommer ju Carro, C2, och det ska bli roligt att få en rumskompis :)

I veckan har jag varit superförkyld, mest halsont, men jag har ändå jobbat för jag vill inte förlora pengar ju! Så denna vecka har varit jobbig som fan. Men nu är det helg. Och kollektivet är nästan tomt på folk, så jag hoppas på en lugn kväll och natt så jag verkligen får sova ut!

Ska kanske berätta om mitt jobb då. Första dagarna fick jag jobba med de största barnen som jag säkert skrivit tidigare, men nu har det blivit ändrat och vi jobbar nu i 5 olika team. Jag jobbar i team 1, tillsammans med 2 andra. Och vi har hand om 12 st barn mellan 1-4 år. Det går bra och det är så roligt att jobba med småbarn :) Inte när dom skriker och grinar, men annars när man leker med dom och får dom att skratta. Då gör det inget att jag jobbar för en skitlön och att mitt liv i allmänhet är totalt kaos.
Hehe, ganska många svenskar där, barn som har en svensk mamma eller pappa. En gång kom det en pappa, skitsnygg btw och såg att jag hade på mig min Löven-mössa. Då sa han: Nämen Björklöven Umeå, fan va coolt! Jag blev så stolt då ;)

Idag på jobbet fick jag massa beröm. En i mitt team var hemma med sjukt barn, så vi var bara 2 st med alla barn. Efter lunch så blev den andra i mitt team magsjuk typ, så jag fick jobba själv med alla barn, eller hon var kvar o hjälpte till lite, men jag fick beröm för jag jobbade så snabbt o effektivt. :)
Sen är det en liten jente som alltid när hon har sovit säger: Nej tack. Vad man än frågar.
I onsdags var det Offisiell invigning av barnehagen. Många politker o skit var där, även några tidningar, så jag hoppas jag blir med i tidningen snart ;)

Idag har jag för första gången suttit i soffan här i kollektivet, såg en film me två tjejer som inte bor här..haha, dom bara satt i soffan när jag kom hem, jag tror dom är kompis me nån som bor här.
Sen så har jag köpt mjölk idag så imorrn ska jag laga mat, havregrynsgröt :D
Grejen är att innan jag fått mitt skattekort kan jag inte göra av med så mkt pengar, eftersom jag inte vet hur mkt jag måste skatta eller när jag får min lön. Så jag måste leva snålt ett tag.

Imorrn ska jag och Emma visa en ny tjej runt i Oslo, sen på kvällen är vi några som ska laga mat sammen och sen ta en öl/cider på byn. Men vettefan om jag orkar det nu, vill bli frisk och kunna njuta av en tyst lägenhet. För på söndag antar jag att alla kommer tillbaka. Back to hell.

Jaja, nu ska jag lägga mig och läsa Stieg Larssons bok; Män som hatar kvinnor.

Ha en bra helg alla!
Kos dere!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aw, vad bra att det är lite bättre iaf. Att du ser något positivt. Jättebra att du kämpar på! Starkt jobbat! Tänker på dig! Kramar <3

Btw, Löven's tränare är ju HOT! Haha! ;)

Pernilla sa...

Dina barn på jobbet verkar iallafall helsköna =)

Vi saknar dig här hemma, det känns inte som vi pratar lika mycket som vi gjorde förut. Men det var ju därför du var ledig på dagarna.

Vi får börja skicka meil istället!