söndag 20 januari 2008

Söndag.

Nu är det söndag igen och en månad kvar till min födelsedag :)

Detta inlägg ska bli kort, tänkte bara berätta om min helg.

Igår var vi på fest i Majorstuen, det var trevligt, vi sjöng kareoke och snackade skit. Alla började prata om hur mkt dom tjänade och jag blev verkligen deprimerad då. En snubbe tjänade 600000 om året. Och nån fick ut 28000 efter skatt. Här sitter jag i Oslo och tjänar inga pengar alls, så skulle det ju inte bli, jag ville ju tillbaka hit för att tjäna pengar. Men så har det inte blivit alls. Kommer ju inte tjäna mkt mer än när jag var aupair. Det känns förjävligt. Då kan jag lika komma hem igen. Hem. Åhh jag har sån hemlängtan. Vill hem. Men jag vill inte vara arbetslös. Så därför sitter jag här. Bläsch. Hoppas all negativitet vänder snart.

Igår när jag o Emma gick hem från Majorstuen, gick vi på KarlJohann, då var det en som satt ute med gitarr och spelade Johnny Cashs låt "Hurt". Den var så vacker. Många stannade upp och dansade med sin partner. Sen spelade han "Hallelulja" och den var också så vacker.

Ny arbetsvecka imorrn. Måste ringa om mitt skattekort imorrn, nått är fel och får jag inte det innan fredag blir det 50% skatt. Grattis Carro.
Misslyckad.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Ska vi skicka födelsdagspresenter till dig? Eller ska vi spara dem tills du kommer hem?

Anonym sa...

se där kul att de verkar bli lite bättre iaf :) du ska se att allt kommer nog kännas bättre så fort du vu vet om de där skattetjafset är ur vägen. och roligt att du börjar tycka de är roligare att jobba...

önskar dej lycka till