torsdag 10 januari 2008

Många tårar..

Jag är så less på allt nu. Jag är trött, hungrig som fan och irriterad.
Jag är trött för att dom i mitt kollektiv som inte har jobb festar hela nätterna och det hörs kan jag säga. Men idag blev jag så less att jag gick till dom på kontoret och sa hur det var. Hon jag pratade med sa att jag skulle säga till dom i mitt kollektiv först, att dom ska vara tysta på nätterna. Så det har jag gjort nu, och funkar inte det får vi alla en varning.
Jag är hungrig för att jag inte ätit ordentlig mat sen i tisdags då vi fick pizza på personalmötet. Jag orkar inte laga mat, på jobbet äter dom inte varm mat till lunch som i Sverige, utan det är bröd, bröd, bröd som gäller. Så jag brukar äta 1 banan och 2 mandariner, plus några mackor. På hela dagarna. Inte undra på att jag är trött då också kanske. Men som sagt. Jag har inte råd att köpa mat.
För idag fick jag ett mail av Adecco där det stod att dom kommer att dra 50% skatt av min första lön för att jag inte lämnat in skattekortet än. Konstigt att jag inte har lämnat in det när jag inte har fått det! Så jävla irriterande! Just nu vill jag bara hem. Få jobb och lägenhet i Umeå, det vore drömmen.
Plus att jag ligger och gråter mig till sömns varje natt nu.
Känner mig så misslyckad. Och som sagt, jag är hungrig.

Men om jag ska prata om mitt jobb nu då. Fram till igår fick jag vara med dom största barnen, födda 02. Men nu har det blivit massa omjusteringar och så, så jag har hamnat med dom minsta barnen, födda 05-07. Det är helt okej att jobba med små barn.
Men jag ser inte framemot att jobba nu, för det känns inte värt när jag vet att hälften av det jag tjänat ihop försvinner bara sådär..Jävla Adecco.

Näe nu ska jag gå o kolla om tvätten är klar, sen borsta tänderna och lägga mig och lyssna på allt oväsen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nääe! Sötis, du är inte alls misslyckad! Fan, jobbigt att dom tar dina pengar o att du inte äter så mycket! =/ Så dumt att det är så dyrt! Du måste ju äta något! Annars kommer du gå under... Du kan inte prata med dom på Svenska Kyrkan o se om dom kan hjälpa dig?

Tänker på dig! Stor kram! <3

Sandra sa...

De kommer ordna sig de gör det alltid!! Håll ut och köp mat!
Du kan ju be om å få lön tidigare från Sjukis, för visst jobba du när du va hemma?!

Kram på dej!

Anonym sa...

du har kommigt långt! se på mig som kanppt lämnat tryggheten i norrland. de är klart de är jobbigt ibörjan. de mesta är nytt och du har kanske inte fått några vänner än, men allt tar sin tid, att gråta löser tyvärr ingenting utan sträck på dej, du har kommigt så här långt! och nog klarar du resten också, de gäller att tro på sig själv. som mika skrev kanske kan svenska kyrakan hjälpa dej, el så kanske vet dom var de finns hjälp att få :) se till att äta ordenligt så ska du se att de känns bättre.

lycka till :D och ge inte upp än