måndag 28 januari 2008

Är pengar allt?

Hmm. Idag har det varit en jobbig dag på jobbet. En sån där dag när jag känner att jag inte vill vara kvar utan bara åka hem.
Det började med att M ringde o sjukanmälde sig. Sen när T kom så sa hon att hon funderar på att sluta, för hon känner sig nertryckt och tjänar inte så bra tydligen. Eller bra o bra, hon tjänar väldigt mkt, men inte om man ser det från norrmännens sida..eller hur man nu säger. Och slutar hon då vettefan alltså, det är hon som jag har kommit närmast, som jag kan skämta med och vi arbetar så bra sammen.
Sen är stämningen bland personalen på jobbet inte den bästa. Vissa kommer inte överens alls och det är ganska jobbigt. Så jag vet inte, me tanke på hur lite jag tjänar vettefan om det är värt att fortsätta jobba där? Men å andra sidan ska jag ju vara glad över att jag får jobba på en barnehage utan att jag har utbildning. Så jag vet inte. Måste tänka hur jag ska göra.
Men om vi ska fortsätta med min jobbiga dag. T åkte också hem, för hon mådde inte så bra. Så jag var själv i mitt team. Tur att bara 8 av våra barn var där idag, så det gick bra, fick hjälp av den andra småbarnsgruppen med. Men jobbigt var det. Först nu som jag kan andas ut!

Jaja, det var alltför nu!
Ska duscha o sen läsa en bok!
Ha de på badet!

Inga kommentarer: