söndag 9 mars 2008

En bra helg!

Ja ska berätta om jag och mammas helg då!

Den började i fredags då vi möttes på stationen, vi båda började skratta när vi såg varandra..haha, och så kramdes vi såklart :D
Sen drog vi hit till vårat rum, mamma hade lagat massa god mat som hon hade med sig, lasagne, paj och köttbullar! MUMS! Plus att jag fick knäckebröd och pålägg, och en stor chokladkaka! Och massa förkylningssaker som jag behöver! Super!
Sen drog vi till Nydalen, låg väldigt nära Oslo, tog bara 10 min med t-bana!
Vi checkade in på hotellrummet som var kempekoseligt! Där fick jag ett påskägg fyllt med godis och en bodylotion! Mamma är bäst ingen protest säger jag bara! Fick massa underkläder av hon också! :D
Sen gjorde vi inte så mkt mer den kvällen, duschade och såg på Så ska det låta!

På lördagen vaknade vi klockan sju! Helt otroligt! Men vi låg o såg på TV till klockan nio iaf, sen gick vi o åt frukost. Göttans, hotellfrukostar är det bästa. Fanns massa saker att välja mellan, nästan för mkt! Haha.
Mätta och belåtna åkte vi upp till Holmenkollen, hamnade mitt i damernas 3mil, så vi stod och hejade på Kalla och de andra tjejerna innan mina fötter höll på att frysa ihjäl, hade inte rätta skorna för det kan jag säga. Så vi åkte till Majorstuen och gick och kollade på alla statyer i Frognerparken.
Sen åkte vi till hotellet, slappade, såg lite tv, dusch och iväg till Majorstuen igen för middag. Åt på en koselig liten restaurang. Där vi satt och pratade och bara njöt ett tag. Sen drog vi hem, såg Andra chansen och sen somnade jag.

Idag åkte vi in till Oslo igen efter frukosten. Vi gick till Aker Brygge och satte oss vid ett café och fikade. Sen gick vi och kollade på slottet.
Vi gick till stationen med, tog oss en glass och väntade på tåget.
Snyft snyft nu har mamma åkt hem igen, hon är väl hemma kring 10-11 imorrn på morgonen. Stackarn.
Har varit en superbra helg. Synd bara att vädret inte varit det bästa, det regnade igår, men vi hann iaf göra det vi skulle innan regnet kom.

Snart ska jag gå och se Löven-Borås på Harrys. Om jag vågar, kommer vara så nervös så jag vet inte om jag vågar se matchen. Kanske bättre att sitta här och kolla in swehockey ibland? Eller näe. Eller vi får se!

Hoppas ni alla haft en lika bra helg som jag :)

Kos dere!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håll tummarna för Frölunda nu du! ;) Tänker på dig, hoppas du är inne på MSN någon dag! =)