torsdag 13 mars 2008

Not again!

Suck. Är ni rädda för att bli sjuka, lyd mitt råd och börja inte jobba på dagis. Fy fan. Har fått magsjukan igen, för andra gången på 3 månader. Men dagen började bra, mådde bra imorse men när jag hade varit på jobbet en halvtimme kanske så kände jag att nått inte stod rätt till. Sa till M att jag inte mådde så bra och att jag kanske kunde ta det lite lugnt. Hon sa att jag fick ta det lugnt och åka hem om jag ville. Men dum som jag är ville jag inte det. Så jag fortsatte jobba fram till lunch. Fick så ont i magen då att jag började gråta, helt sjuk och pinsamt, men dom va jättesnälla och sa att det absolut inte gjorde nått att jag åkte hem. Men jag är dum och stannade kvar hela dagen. För sån är jag, hatar att vara borta från skola/jobb. I ettan och tvåan i gymnasiet hade jag 0% frånvaro! Helt galet.
Men jag har nu insett att om jag mår så här imorrn kan jag inte jobba. Plus att det inte är bra att jobba på dagis om man är sjuk, smittorisken är ju ganska stor där. Så jag ska kanske vara hemma imorrn, men jag vill på jobb för jag måste få underskrift av chefen så att jag får ut min lön i tid. Men ja, vi får se. Har iaf köpt blåbärssoppa som mamma sa var bra för magen. Men det verkar inte hjälpa just nu. Och det är jobbigt, toaletterna ligger längst bort, så vi måste alltid passera köket och där sitter det ju massa folk. Dom måste undra vad jag har för problem!

Och vi som ska ha utflyttningsfest här imorrn, jag har sagt att vi kan ha festen, men jag kommer nog vara nykter och ta det väldigt lugnt. Men det känns dumt att ställa in festen en dag i förväg. Så det får bli som det blir.

Nu ska jag lägga mig och läsa en bok och hoppas på att bli frisk!
Har ni tips om hur man fort blir frisk från magsjuka tar jag gärna emot dom!

Ha det bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

de enda jag kan tänka på är att äta mat som är lätt att spy tex fil undvik hårdbröd frukt och liknanade som är jobbigt att svälja.