tisdag 16 december 2008

16 decmeber!

Idag kände jag att, fyy fan vad skönt det ska bli med lite ledighet snart. Har varit så irriterad på en viss person på jobbet, så det finns inte.
En liten löjlig sak gjorde mig så sur!
Vi satt och skulle äta lunch, så jag smörade brödskivor i vanlig ordning åt barnen vid mitt bord. Hedde på smör och ägg, och la en brödskiva på den andra och delade den i två. Om ni fattar, dubbelmacka typ. Och då lacka denna personen och sa att det blir så svårt för barnen att äta upp skorpan om man gör så, blir ju bara smör på en halva av mackan, o barnen delar den alltid när dom får den. Hallå tänkte jag, så har jag gjort sen jag började och det har aldrig varit några problem. Så inte idag heller, barnen åt upp allt på tallriken, även skorpan och jag sa det högt o tydligt så personen skulle höra det. Jaja, kanske inte låter så farligt tycker ni, men sånt irriterar mig. Sköt ditt eget jobb istället för att klaga på mitt. Jag klarar mig själv :)
Sååå nu har jag fått skriva av mig lite.

Tanten som är ena halva av hyresvärdsparet är så söt. Igår så skulle hon komma o kolla att jag städat köket okej. Det hade jag förutom att jag glömt ta bort allt det svarta runt kokplattlorna. Så istället för att jag skulle få städa igen hade hon gjort det åt mig :) Snällt va? O så sa hon att det bara var för att jag som hon gjorde det :D. Gissa om hon blir glad när hon ser julklappen jag köpt :P

Ja, kommer nog inte hinna blogga så mkt mer denna vecka. Imorrn eller på torsdag ska jag ha julfika med några från jobbet, o så måste jag fortsätta städa ur mitt rum, börja organisera packningen, städa ur mitt skafferi, kylskåpet, ta bort all mat som kommer ruttna osv. Plus att jag har minst 3 maskiner med tvätt som jag har att tvätta. Och så ska jag göra en vanlig veckostädning i hela lägenheten också. Suck. Men inte idag, det orkar jag inte, är så trött när jag har jobbat senvakt, kom ju nyss hem.

Jaja, vi ses o hörs en annan dag!

Inga kommentarer: