onsdag 3 december 2008

3:e december!

Idag när jag kom på jobb (tidlig-vakt)sa L: Guess what? Vi är de enda på t-vakt de andra är magsjuka! Det stämde inte riktigt kom faktiskt 3 till, så det var ingen fara första timmen iaf ;)
Men vi är ca 20 personer som jobbar på dagiset, och idag var 9 av de sjuka, alla hade fått magsjuka. Så vi uppmanade föräldrarna att hämta barnen tidigt, och det gjorde ganska många. Från klockan 12 hade vi 4 småtroll och 2 vuxna ;) Ganska soft, men då hjälpte vi ju de andra som hade det lite jobbigare ;)

Det som var bra att så många var sjuka var att chefen ställde in personalmötet vi skulle haft ikväll :) Jippie!
Så därför sitter jag här och degar nu. Förkylningen har inte släppt än, och att sitta vid datorn är det enda jag orkar göra. Tänkte handla på vägen hem, men jag orkade inte. Får göra det imorrn istället.

Men imorrn är vi få på jobb igen, är man magsjuk, måste man ju vara hemma minst 48 h! Jaja, det löser sig.

Men nu måste jag lägga mig ner och vila, sen äta en filtallrik, och hoppad på att mitt immunförsvar skyddar mig från magviruset!

Hej då!

Inga kommentarer: