måndag 1 december 2008

1:a december!

Åhh, ja, 1:a december idag, snön har börjat falla ner, sakta men säkert. But guess what? Jag har blivit sjuk IGEN! Förkylning denna gång, kände den smög sig på igår kväll, o när jag vaknade imorse orkade jag inte stå upp, så jag sov 40 min extra..dvs, hann inte med någon morgonpromenad. Men det vare värt! Min hals gör on och det kliar i gommen hela tiden. Mitt huvud spränger och nästan rinner. Jag var inte aktiv idag på jobbet kan jag säga. Låg mest på golvet! Haha. Men det gjorde inget, för alla barn trodde jag lekte Björnen sover och gjorde som jag. :P Sötisarna!
Julsånger har vi sjungit idag med, och börjat med julkalendern. Jag som gjort den! Ritat en stoor gran och gjort 24 små julpynt som barnen får fästa på granen. Och så tände vi ljus såklart. Här i Norge är alla ljus lila, för lila betyder väntan. Typ.
Det är jobbigt att sjunga julsånger på norska, samma melodi som de svenska, men annan text och jag sjunger alltid fel. Eller ja, vi började med det idag o hittils har jag sjungt fel iaf :P Men jag lär mig väl snart!

Jo, jag har ju sen september varit ute o gått varje dag innan jobb, oftast 35 min, men idag orkade jag som sagt inte. Hade tänkt att inte gå alls. Men när jag slutat så kände jag mig tvungen att gå, så jag gick 40 min. Skriver ner varje dag hur mkt jag går osv, och det blir så fel om jag en dag inte har gått ngt. Så därför "måste" jag gå varje dag! Ganska bra va?

Snart måste jag börja packa, ska ju flytta i mitten av december!!
Till ett större rum! Haha, 200 kr större!

Hej då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du motiverar dig till att promenera! =D Önskar jag var likadan, du kanske inspirerar mig nu. Who knows! ^^

Måste få din adress igen.

Krya på dig, sötis! <3

Anonym sa...

Jobbigt med förkylning men det går nog över :) Själv hade jag panikont i halsen i morse och trodde jag blivit förkyld igen men vet du, jag har fasen fått en visdomstand! Usch fy och blä. Nu blire panik och oro för jag läre ju måsta operera bort den med min tur..... :S ha de!