lördag 19 april 2008

Magiskt!

Håkan Hellström är magisk! Åhh vilken bra konsert d va! Ska ta det från början!

Det började med att jag fick stressa hem från jobbet, duscha o fixa mig iordning. Sen hade jag lite tid över så då såg jag lite på tv. Sen gick jag mot busshållplatsen och tog bussen till Oslo. Oj vad duktig jag är som kom ihåg biljetterna och mobilen tänkte jag, inget jag har glömt?? Hmm, jo visst ja, MITT LEG!! Fan, tänkte jag då, what to do? Fanns ju inte så mkt annat å göra än att hoppa av bussen och hoppas på att det kommer en till ganska fort! Det gjorde det som tur var, så då fick jag åka tillbaka, hade åkt i 20 min så jag var lagomt stressad. Hem, hämta legget springa till nästa buss till Oslo igen, och äntligen kunde jag slappa av.
Väl i Oslo mötte jag Emma o Öl-Carro, jag o Emma gick o käka o Öl-Carro gick till en annan kompis.
Efter mat, så gick vi till Rockefeller, vi trodde det var svårt att hitta, men ikke sa nicke, så vid åtta var vi där. 2 pers före oss i kön..haha, så vi mötte upp Öl-Carro o Emelie o stod i kön i en timme. Sen fick vi gå in, leg-koll var det så tur att jag hämtade mitt legg då ;) Sen gick vi och ställde oss längst fram. Och väntade och väntade. I 1,5 h närmare bestämt. Men det gick bra. Sen mötte vi Sverre o Johan o co. Det var trevligt att se dom igen!!
Tillslut kom äntligen Håkan in och ja, helt underbart. Många bra låtar, jag stod allra längst fram när han spelade "Ramlar", men trycket blev alldeles för stort, så jag och Sverre gick längst upp efter några låtar och lyssnade på resten av konserten. Åhh, vad han var bra, vilka känslor och vilken stämning det var. Utsålt var det såklart, han är väldigt populär här i Norge. Och sista låten som spelades, en lugn låt och alla sjöng med, då fick jag gåshud! Lite synd bara att han inte spelade "Jag hatar att jag älskar dig..." Men han spelade alla gamla favoriter :)
Supert!

Vår husvärd har nyss varit här och diskat upp all disk, hon gillar inte när det är stökigt. :P Men det var snällt, sen så när jag sa att jag hade ont i halsen gick hon och hämta ett paket Repsils och gav mig! Snäll dame den där Elvira!

I veckan har vi också fått bilderna från barnehagen, för 1 vecka sen tog vi ju kort. Våran gruppbild blev inte så bra, barn som blundade och hade händerna i munnen. Haha, men det får väl gå. Skulle vilja visa er alla mina lilla barn, men det er dessverre ikke lov!

Ikväll blir det fest hos Anna, vet ännu inte om jag ska festa eller inte, mår inte så bra, förkyld o vondt i halsen. VI får se hur det blir med den saken!

Ha det på badet!

Inga kommentarer: