onsdag 3 juni 2009

Onsdag!

Till hösten blir jag troligtvis fast anställd på dagiset. Enda skillnaden mot nu är väl att jag har 3 månaders uppsägningstid och att jag inte behöver förnya kontrakt varje halvår.
Till hösten kommer jag också att jobba med de allra minsta barnen, födda 2007 och 2008, 14-15 st nya småttisar ska inskolas. Det är det jobbigaste, inskolningen, när man inte känner barnen och barnen inte känner en själv. Men efter några veckor så börjar det gå bättre o bättre. :)
Ganska roligt, vi hade föräldramöte förra veckan, och när chefen började prata om hösten och att jag skulle vara på de små, så började en mamma applådera, eftersom hennes son ska börja där. Det var ytterst pinsamt tyckte jag och ville bara sjunka genom jorden. Haha. Men det är ju alltid roligt å höra att man gör ett bra jobb, för jag antar att det var det applåderna betydde :P

Och kan ni tänka er att jag har bott i norge i ca 2,5 år?? Hur galet är inte det?! Fattar ingenting, o fråga mig inte om hur länge jag stannar här, för det vet jag inte, kanske för alltid, eller kanske jag kommer hem om ett halvår??

På lördag ska jag på bröllop :) Det ska bli skoj! Men jag är inte gäst, utan jag ska arbeta :P Ska vara barnvakt! Jag och Merethe som också ska vara barnvakt ska tydligen få åka med när de åker båt på fjorden! Spännande! Vi skulle fått info idag av mamman om tider o vad vi ska göra, men det var pappan som hämtade barnet idag o han har väl ingen koll på vad som sker på lördag :P Haha, så förhoppningsvis vet vi mer imorrn!
Sen på lördagkväll kanske det blir Sverige-fest hos Madde o co, beroende på hur länge jag måste vara på bröllopet! Mamman sa att vi inte behövde stanna längre än till 21-22, men man vet aldrig, hon kan ju ha hunnit ändra sig!

Näe, nu en dusch, och sen hallongrottor o Mamma Mia med Frida! :)
Förresten, igår när vi hade handlat det vi behövde till hallongrottorna, sylten, så kom vi på just när vi var hemma att vi inte hade några bakformar! Men jag ville verkligen ha hallongrottor, så jag sprang (okej, gick) hela vägen till Rimi o köpte bakformar, så när jag kom hem hade Frida hittat ett recept, o där stod det inget om några bakformar! Suck, men bara för att jag kämpat så mkt om dom så hedde vi kakorna i bakformar ändå, och det var nog de godaste hallongrottor jag nånsin ätit ;P

Hej då!

3 kommentarer:

c2 sa...

Åh va duktig du är på jobbet C1, du verkar göra mycket bra ifrån dej. Flink!!!
till helgen kommer jag hem, det betyder att vi måste partaja helge efter det. Men det ar du väl räknat med??? =)
kleeem

Sofia sa...

Vad roligt med jobbet, grattis! :-)

Pernilla sa...

Förresten, vad duktig du är! men det visste jag ju redan!