tisdag 23 juni 2009

Suck och stön.

Inte en bra början på veckan.

Igår började jag jobba 07.30, men bussjäveln kom inte vid sista bytet. Så jag var på jobb 8.00, sammen med 2 andra som har samma vakter som jag. Suck, så jag fick sluta 15.30 istället för 15.00!

Idag började jag jobba 9.30 och min klocka ringde 07.30, men istället för att he alarmet på 8.00 som jag alltid gör, gillar att snooza en halvtimme, så ställde jag klockan på 8.00. Vilket resulterade i att jag vaknade klockan 9.06, enligt min klocka som då var ställd en halvtimme framåt. Panik fick jag, ringde dagiset o sa att jag försovit mig och sa att jag inte kunde komma förrän 10.30. Eftersom bussarna inte går så ofta härifrån o jag trodde att jag missat bussen. Sen ringde jag igen o frågade om ingen kunde komma o hämta mig, eftersom det bara tar 15 min med bil, chefen erbjöd sig och efter att hon stått i kö för att komma o hämta mig var jag tillslut på väg till dagiset. Min klockan var då 09.54 och jag tänkte faaan, en halvtimme försent idag igen, men så fel jag hade, klockan var ju 09.24 och jag kom i tid till dagiset :P
Om ni just läst allt detta och inte fattar ngt är det lugnt, för det gör inte jag heller??

Sen ikväll var det ju allsång 20.00, och det visste jag. Men ändå så missar jag det. Suck.

Men det braiga är väl att vi fick jordgubbar och glass på jobbet idag, och en vinflaslaska var, det är ju st.hans i norge idag, typ som midsommar fast man tänder bål istället?

4 kommentarer:

Sofia sa...

Ja det är nog bra för oss båda att få öva litegrann. Måste bara komma över mitt dåliga samvete och känna att det faktisk ÄR okej att han är hos någon annan ett tag! :-) Vilka datum var det du skulle vara hemma?

Sofia sa...

Ja jag känner att jag måste släppa kontrollen liitegrann! Vi får tidigast ställa oss i kö 6 mån innan så det blir nog i juli-aug nån gång. Vi har inte helt bestämt än när vi åker till stugan men 11-12 och 19 juli vet jag att vi ska vara hemma iaf!

Pernilla sa...

HHAHAHAHAHAHHA, vilken bild!

men du kom iaf i tid! och de gillar ju dig så mycket på dagiset ändå så mycket!

carro sa...

feriemodus