lördag 14 mars 2009

Hello!

Åhh, snacka om effektiva :)
Klockan är inte ens elva och vi har redan hett in ett bröd i ugnen.
Här kommer receptet på det supergoda brödet:

Hurtbullar: 1 limpa 200 grader ca 1 timme.
*2 dl fiberberikade havregryn
*5 dl vetemjöl
*1 dl krossade linfrön
*1 dl russin
*1 dl grovhackade hasselnötter
*2 tsk bikarbonat
*1 tsk salt
*4 dl yoghurt
*½ dl flytande honung
*½ dl lingonsylt

Blanda alla torra ingredienser. Rör i yoghurt, honung och lingonsylt. Klicka ner i smord bakform. Grädda i nedre delen av ugnen i knappt 1 timme.
Stjälp upp brödet och låt vila med bakduk över.

Good luck :)

Idag är det final i melodifestivalen, om nån nu missat det?
Jag tror att:
Caroline af Ugglas vinner!

Jag hoppas att:
Alcazar vinner!

Får se om jag har rätt!!

Ha en bra helg!!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

hahaha, ofta jag hade en påse som prydnad! Även om det var en väldigt snygg påse.

Gud, så ambitiösa!

Anonym sa...

Svar: hahah, så skoj det skulle vara att träffa henne, då skulle hon märka hur mycket jag suger på tyska! ;)

Btw, vi fick kasta en del mat, köttbullarna blev äckliga på tisdagen. och kycklingsalladen och potatissalladen har vi kastat!