onsdag 4 mars 2009

Jobbig dag!

Ja, detta har nog varit den jobbigaste dagen för mig på mkt länge!
Mkt tårar har det varit på dagiset idag :(
Ska ta det från början!
Jag och en 2-åring i mitt team, leker lite med varann, och jag svingar henne upp i luften och tar emot, vi båda skrattar och har det superkul! Men sen händer det nått när jag ska ta och lyfta upp henne, hon får väldigt ont i vänster arm, jag tror först hon bara fått en liten smäll, men inser sen att det är allvarligare. Så jag tar henne upp till chefen och frågar vad jag ska göra, eftersom hon knappt kan röra på armen. Han säger att jag ska vänta 10 min och har det inte blivit bättre efter det så ska jag komma upp till han igen. 10 min går och flickan blir inte bättre. Så jag går upp med henne till chefen och han bestämmer att vi ska ringa till föräldrarna så dom kan ta med henne till sjukhuset. Då kommer tårarna, shit sjukhuset, tänk om det är ngt allvarligt? Jag blir jätterädd och kan inte sluta gråta, så jag får sitta på hans kontor, föräldrarna kommer och hämtar flickan, och som "tur" är så har jag suttit barnvakt åt detta barn många gånger så jag känner föräldrarna väldigt bra, dom är inte sura eller arga eller ngt på mig, utan säger att sånt kan hända vem som helst! Väldigt skönt att höra det från dom, men jag kan fortfarande inte sluta gråta. Flickan och föräldrarna åker till sjukhuset och efter 3 timmar så får jag veta att: Det inte var någonting fel med hennes arm, alla leder är på plats och på röntgen kan dom inte se någonting! Inse min känsla då, jag hade ju trott att armen var av eller ngt sånt! Så det var väldigt skönt att höra och jag blev väldigt lättad. Sen när mamman kommer för att hämta det andra barnet pratar vi en lång stund och hon kramar om mig och säger att dom förstår att jag såklart inte gjorde det med mening och att det inte är några "hard feelings" mellan oss! :)
Så min dag har bestått av mkt gråt!
Ikväll har vi haft personalmöte och det första chefen gör är att ge mig en present bestående av choklad o annat gott, för att jag varit så ledsen idag :) Det värmde och fick mig att inse vilken bra chef jag har, synd att han slutar om en månad! :( Mina arbetskamrater är också väldigt bra, många kramar och uppmuntrande ord har jag fått idag!

Så det första jag ska göra när jag kommer på jobb imorrn är att ge en extra kos till "mina" små barn!
Och sen hoppas jag lilla A:s arm är bättre, hon hade ont i den och enligt läkarna så är det nog en muskel som fått sig en liten törn. Men det ska förhoppningsvis bli bättre. Hoppas hon kommer imorrn så jag kan kose med henne!

Nu taggar vi hemresa: 1 dag, 14 timmar, 10 minuter och 54 sekunder

Perra, kom ihåg lim och glitter!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att det inte var något allvarligt! Tur att föräldrarna var så bra! Ofta du skulle skada ett barn medvetet.

Bra att du påminde mig, visste att det var något jag skulle ha köpt :) Ska gå till Suddes och se om de har.

Anonym sa...

Åh men gumman, vad jobbigt! Tur att allting gick bra! :-) Hoppas du får en trevlig helg med fest och allt! Massa kramar

Anonym sa...

Aw, vad bra att det inte var något allvarligt. :) Ta hand om dig nu och heja på Frölunda. ;)

Tänker på dig. :)