tisdag 17 mars 2009

Suck.

Vet ni vad det värsta med en förkylning är? Jo det är att allt känns mkt jobbigare, man gör allt på halvfart. Då är det ju himla otur för mig att jag har ett jobb som betyder springa, skrika, bära, springa, springa och springa efter småbarn. Så helt slut är jag nu. Och det är jobbigt att inte kunde andas genom näsan, det blir så tungt att andas då. Skulle sjunga idag på jobbet, men de jag jobbar med bara skrattade o frågade om jag blivit förkyld, tydligen så sjunger jag inte så bra när jag är förkyld, vilket jag såklart gör annars ;)

Vi hade team-möte med chefen idag. Som det är nu, är vi på min grupp 9 barn och 3 vuxna. Men i april slutar GS som vi bara haft till låns, hon ska till ett annat dagis. Och då blir det nog så att vi blir 2 vuxna och 7 barn. 2 barn som ska flyttas upp till de äldre. Känns inte så kul, dels för att jag måste ändra mitt braiga schema o sen så är det ganska sårbart att bara vara 2 st i en grupp, vad sker om en blir sjuk? Jaja, inte klart än.

Min kväll ser ut som följer:
*Dusch
*"Halv åtta hos mig"
*Gossip Girl med Frida. Vi har verkligen fastnat för den serien :) Tack Chrille :)

Fest hos C2 på lördag, nått man inte får missa. Så håll alla tummar ni kan för att jag ska bli frisk innan lördag! Ska dricka té och vill ha nässpray. Men den nässpray jag haft i typ 5 år tog slut idag. Har som sagt aldrig varit sjuk innan jag började jobba på dagis.

Jaja, nu är det en varm dusch som gäller!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar till ditt inlägg:
Haha säger jag bara! Björklöven hankar sig fram för att stanna kvar i allsvenskan. Skellefteå är i semifinal till SM-guld! Lillebror! Lillebror!