torsdag 12 mars 2009

SNÖ!?!

Hmm, oj vad händer? 3:e inlägget nu på 3 dagar, man kan nästan tro att jag inte har ngt liv. Haha, ehh..

Idag vaknade jag och tänkte, oj så skönt, nu är det vår i luften. Jag hann vara en timme på jobbet innan snön vräkte ner. IGEN. Och det har snöat hela dagen. Så våren känns allt längre bort!!

Frida har ju som sagt börjat jobba på mitt jobb. Tycker lite synd om henne som blivit sjuk :( O lite dumt är det att vi jobbar olika vakter. Som idag slutade jag 15 och hon slutar 17. Men det är ju bra, för då kan ju den som är hemma först börja med maten. Så snart ska jag laga mat! Så mkt roligare att laga mat till fler än en person :)

Jag önskar jag kunde komma tillbaka i samma motivation om viktnedgång nu som jag var i höstas. Då gick jag ju på promenad varje dag o åt nästan aldrig godis. Nu går jag iofs nästan promenad varje dag också, men jag äter ju inte speciellt nyttiga saker. Kan ju bero på att jag köpte med mig choklad från Sverige. Eller ja, inte bara denna vecka som jag ätit onyttigt, men vi skyller på det ;) Men jag tänker att när chokladen är slut så blir det slut med det onyttiga ett tag framöver.
Jag har förresten också hört att om man går EFTER frukost bränner man inte lika mkt som om om man går INNAN. Nån som vet om det stämmer? För jag går ju alltid efter frukost. Känns ju lite ovärt om inte det ger ngt!

Igår på jobbet så kom det fram en mamma till mig och frågade hur jag skulle göra till hösten, när jag sa att jag inte visste så sa hon att jag var tvungen att stanna kvar för dom ville så gärna ha kvar mig. :) O idag skedde samma sak. Med en förälder som aldrig annars säger ett positivt ord utan bara har ngt att klaga på. Så ja, jag är som alltid i valet och kvalet om hur jag ska göra. Men som det känns just NU så stannar jag nog kvar. Men fråga mig imorrn o svaret kan vara helt annorlunda.
Hade det varit enklare att få jobb hemma hade jag kommit hem, men nu är ju läget som det är och jag är rädd för att gå arbetslös hemma.

Har även börjat tänka lite mer på plugg, logoped tror jag är ngt för mig. Men jag är nog inte redo för studier än. Men om nått år så kanske jag sitter i skolbänken igen :) Men samma sak där, velar hit o dit. Så kanske jag börjar plugga till hösten hipp som happ. Haha.
Har mkt att tänka på :)


Jaja, dags att börja med maten lite smått.

Hejdå! Nu laddar vi för helg :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

nej nej carro. fortsätt gå efter frulle! enligt väldigt säkra källor så är det så liten skillnan på att gå före och efter frulle att de inte gr nån skillnad. så bara fortsätt gå efter! och ti våren kör vi igen, får fortsätta peppa varann. är mycke lättare när de inte massa snö och kyla!
ses på lör. glömm ej spel och glasögon! =P kram kram

Anonym sa...

Hahah, lol @ bilden. Diggar den.

Jag tycker du ska göra som du vill! (om jag fick bestämma skulle du vara hemma för länge sen ;))