tisdag 13 maj 2008

Ja vi elsker!

Ja, på lördag är det så dags igen för 17 maj och Norges nationaldag, den dagen då hela Norge blir som galna!
När jag berättar för dom på mitt jobb att vi inte firar nationaldagen alls hemma i Sverige, möjligtvis hissar flaggan o sjunger nationalsången, tittar dom på mig som om jag vore dum i huvvet. För här firar dom så mkt det bara går!
Kommer ihåg förra årets nationaldag; Då jag fick se barnen gå tåg från skolan, sedan åka in till stan och kolla på allt folk o vinka till kungen. Helt galet, går inte att beskriva, måste upplevas!
Det är natt till 17 maj, alltså den 16 maj som är själva festdagen, den 17 maj är mer en familjedag. Så på fredag ska vi nog samlas ett stort gäng i Frognerparken och grilla, om vädret tillåter. Förra året var vi också i Frognerparken och grillade o blev fulla! :D
Men det verkar som att årets nationaldag blir lika kall som förra årets, så man måste se till att ha på sig varma kläder så man inte fryser!

På lördag springer även pappa Göteborgsvarvet och moster fyller år. En speciell dag alltså! :)

Avslutar med lite bilder från 16 och 17 maj förra året:








Btw, en sak till; man märker verkligen att det är vår här i Norge, alla fulla studenter eller "russ" som det kallas här, som åker runt i sina coola russebussar och spelar så hög musik att man inte får sova om natten!
Tack för den!
Tacka vet jag traktor o vagn ;D

Kos dere!

Inga kommentarer: