onsdag 11 juni 2008

Heej!

Åhh, vilken dag det var igår.

Slutade jobbade klockan 18.00, jag lyckades övertala H från jobbet att följa med in till byen och se på matchen. Så vi satte oss på bussen, där även Anna och H:s syster senare anlände. Vi kom till national, mötte Viktoria, gick till Saras telt. Och väntade o väntade på matchstart. C2 anslöt senare :)
Inne i Oslo har dom satt upp en stooooorbildskärm som sänder alla EM-matcherna live. Så dit var ju alla andra från vårat "kompisgäng". De ringde o sa att vi skulle komma dit, men vi satt ju så bra på Saras så vi väntade. Förutom Anna som var smart nog att gå dit diretk. Sen 20 min innan kamp ringer Anna o säger att det är skitbra stämning där borta och att det finns platser lediga. Så efter många om och men så löper vi dit bort, kommer fram och det är KÖ. Och det börjar regna. NOOO. Så vad ska vi göra? Det närmar sig kamp och vi står i aslång kö som inte rör sig. Kampen börjar och jag blir arg för att vi missar första delen av första EM-kampen. Fatta så mkt jag peppat inför det o så missar jag det. Såå, vi vill inte stå i kö nå mer, alla unntatt Viktoria löper tillbaka till Saras telt. Platserna som vi hade är såklart upptagna, men tillslut får vi ett eget bord. Så allt slutar bra, förutom att jag ångrar mig att vi inte stannde vid storbilds-tv:n, Viktoria kom in rätt snabbt, och det var bra stämning där. Och de snygga killarna från Annas fest var där :( Otur. Menmen, på lördag ska jag dit. Och inte gå nån annastans.
Sverige vann iaf, och det var ju kul på Saras med, men det är nog lite skillnad, kanske 200 pers på Saras och 8000 på uteområdet. Jaja.
Sen på t-banen på vägen hem fick jag ont i magen, såå jag har inte sovit nått inatt pga min onda mage. Sometimes it sucks to be a women! :(

Middag hos Anna på fredag, shopping i Oslo eller Sandvika på lördag, och sen Sverige-Spanien på Kontraskjaeret, alldeles vid Akers festning, men det säger ju inte er nått.

Herrå!

1 kommentar:

VBM sa...

Jajamensan, nu blev du allt förvånad! Eller? P har visat mig och jag har följt dig under våren. Du vill ju ha kommentarer, eller hur? Såg oxå matchen igår. Skittrist med hur Grekland fegar - är det fotboll? Svar på fråga: Ja, P kan oxå fixa sallad!