söndag 15 juni 2008

Heja Sverige?

Ska berätta om min lördag:
Åkte in till Oslo så jag var inne vid tre, mötte Anna o Matilda, vi gick till Deli de Luca o köpte mat, satte oss vid Aker Brygge o spiste. Sen joinade Anna nr 2 och vi begav oss till Kontraskjaeret och storbilds-tv:n. Var alltså där vid fyra, matchen började klockan sex. Men vi var ju inte ensamma kan jag säga. Massa svenskar, vilken stämning det var :) Alla dansade och sjöng och hade det så trevligt så :) Gjorde ju inget heller att det blev bra väder, solen sken och det var varmt, om än det blåste, men det gjorde inget, så länge det inte regnade :)
Sen så kom de trevliga killarna från nån fest hos Anna, allt blev genast mkt trevligare, speciellt som snygg-B var där. Haha ;)
Under matchen så sjöng alla och allt var topp. Stämningen var nog som bäst några minuter innan slut. 1 poäng mot Spanien inte fy skam, men då, helt plötsligt, som från ingenstans, gjorde Spanien mål och allt blev tyst. Deppdepp. Stämningen sjönk från 100 till 0 på 1 sekund. Inte roligt alls. Så efter matchen satt vi kvar och deppade, men tillslut så sa vi att de har ju Ryssland kvar och att vi faktiskt kan ta oss till kvartsfinal på Onsdag. Så det var bara att glömma och gå vidare. Sagt och gjort, vi gick till Viktoria, käkade pizza, började dricka vin, bytte om och sminkade oss. Sen drog vi till Bislett, mötte killarna och drog på nån förfest. Haha, det bästa var ju när en snubbe från Dalarna sa så här, han kollade på mig länge och sa sen:
-Är inte du den som hejar på Björklöven?
Jag: Ehh, joo..
-Jaa, tyckte det, det fick man höra ganska mkt sist vi sågs...
Haha, har fått berättat för mig att jag tydligen pratade ganska mkt om Björklöven sist vi sågs. Men det var ju bara roligt ;)
Sen så sa snygg-B att jag var så lugn nu och att han inte alls kom ihåg mig så. Haha, inte så konstigt, förra gången var jag ganska så onykter, och nu nykter, men det ändrades snabbt ;)
Trevlig förfest, förutom när nån (jag) bjöd in folk som tydligen inte var välkomna, hmm, bäst att fråga nästa gång om folk får komma. Jaja, lite tjaffs på fest har väl aldrig skadat ;)
Sen så började vi röra oss in till Oslo igen, vi bestämde oss för att gå, tog väl 25 minuter, men kändes som 100 år. Så vi gick till Café Sör. Tråk, vi gick till Yatzi, men där var det systemet "en ut, en in". Så vi orkade inte stå i kö, drog till Tempest, och helt plötsligt var det bara jag, Anna och Viktoria kvar. Järngänget ;)
Allt som allt var det en bra kväll, Sveriges förlust till trots. Vi tar nya tag och hoppas på vinst på Onsdag, annars vet jag en som inte kommer att vara så glad.

Har städat lägenheten idag, och satt igång en tvätt. Ska belöna mig själv med pizza idag (igen!) och bara slappa. Ligga och lyssna på regnet som droppar mot fönstret :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: