måndag 13 april 2009

London!

Här kommer en sammanfattning från helgen i London:

Torsdag kväll:

Jag o Frida anländer till Stansted airport, tar tåget in till London, möter upp Anna, letar reda på hotellet, går ut och tar en cider just där vi bor!

Fredag:
Upp tidigt, käka frukost, åka till Madame Tussauds, vi hade tur som fick komma dit vid 10 när vi egentligen hade bokat tid till 14!
Efter Madame så åkte vi till Picadilly Circus, o gick runt där. Vi kom till Trafalgar Square, Big Ben, London Eye o så. Många turistattraktioner alltså.
Sen hem till hotellet, fixa sig iordning inför utgång, Anna kom o vi drog till Covent Garden! Först gick vi till en pub, tog en drink, sen gick vi till Annas favoritstället, som jag just nu glömt namnet på. Där var det skoj! Maria o co dök även upp! Mkt trevligt ställe, live-band och billig alkohol. Men det bästa var nog att inne på toaletterna var det en söt liten dam som hjälpte en med allt, gav oss tvål, papper och hudlotion! Sånt sker inte i Sverige. Där fanns också massa godis, som Frida trodde var gratis, men det var det inte, så när hon tog en klubba blev damen arg o började springa efter henne. Haha!
Vi åkte nattbuss hem, en jävla tid tog det, kändes som att vi åkte runt hela London. Men tillslut kom vi fram till Paddington där vårat hotell låg. Så gick vi runt o försökte leta reda på nattamat. Hittade ett öppet stället, köpte en macka som smakade skit. :(
Sov 3 timmar och sen var det:

Lördag:
Upp vid åtta, äta frukost, sen begav sig jag och Frida ner till stan, för en shoppingrunda. Anna som övernattat på vårat hotellgolv åkte hem o sov! Heldig gris!
Ett tips: Gå inte runt i London o tro att du ska orka shoppa om du är bakfull. Det gick sådär. Hittade Topshop, som var så stort så vi gav upp. Orkade inte köpa nått. Men så gick vi in på Espiri(?) och där köpte jag ett linne och en klänning.
Så vi åkte till hotellet, sov nån timme. Sen kom Anna igen och vi gick ut på en lokal pub o åt en bit mat o tjötade. Gick o la oss tidigt! Skönt med tanke på att vi inte fått så mkt sömn senaste nätterna!

Söndag:

Åkte till Camden Market med Anna och Sara! Och här pratar vi inte Burträsk marknad typ. Har aldrig i mitt liv upplevt nått liknande. Allt i London är så mkt större än vad man är van vid. Och detta var inget undantga. Massa saker att kolla på. Som Nolia fast miljarder gånger större. Haha. Hittade en klänning och en partytröja. Som jag fick 20 pund billigare fast jag inte ens prutade??
Dagen fick ett tråkigt slut då Anna tyvärr blev av med sin plånbok. Dumma tjuvar!!

Efter Camden Market, åt vi på restaurang och sen hämtade vi våra väskor på hotellet och begav oss till flygplatsen. Var där vid 20-tiden och flyget gick 06.25 imorse. Men det gick bra, jag lyckades somna, inte Frida den stackarn som fick sitta o vakta våra väskor!

Nu är jag sjukt trött, har varit vaken över ett dygn o det är inte jag van vid :P
Så ikväll blir det en tiiiiiiidig kväll!

Tur att det är planleggingsdag imorrn. Inga barn! :D Haha!

Har haft en superbra helg i London! En stad jag verkligen rekommenderar er att besöka! :)



2 kommentarer:

Pernilla sa...

Du får berätta mera när jag kommer! Det låter som det var asskoj! :D

PerPära sa...

Ska jag ta med mig USB-sladden till min kamera?